Artikel

Wat is goede content voor SEO?

Wat is goede content voor SEO?

Waarom?

Omdat een Google-gebruiker blij is als hij het resultaat vindt dat het best aan zijn behoeften voldoet.

Wanneer u "snel en gemakkelijk zelfgemaakte macaroni met kaas" googelt, steekt Google al zijn energie in het leveren van wat volgens Google het beste recept voor zelfgemaakte macaroni met kaas is (dat weinig tijd kost en waarvoor weinig ingrediënten worden gebruikt) op het hele internet.

Het zoekt niet naar het snelste recept, het gemakkelijkste recept of gooit er een heleboel online winkels voor diepvriesmaaltijden uit. Het probeert u precies te geven waar u om vroeg. Google probeert altijd de best mogelijke ervaring te bieden door u door te verwijzen naar de beste inhoud die het kan vinden.

Dit betekent dat je nummer één taak om het goed te doen met SEO is om geweldige inhoud te produceren.

Dat is balen, toch? Je moet er nog steeds een hoop werk in stoppen. SEO is niet anders dan elke andere vaardigheid: grote resultaten komen van grote inspanningen. Net zoals de beste marketing in de wereld je niet zal helpen een slecht product te verkopen, is super geavanceerde SEO nutteloos als je geen kwalitatieve inhoud hebt.

Elementen van inhoud

Er zijn een miljoen elementen die een rol spelen bij het creëren van kwalitatief hoogwaardige content; hier zijn een paar van mijn meest cruciale:

Kwaliteit

Ooit was het plaatsen van een stuk content met een hoop zoekwoorden de standaard. Als je kwalitatieve inhoud maakte die echt iemands probleem oploste, was je een uitblinker, en dat maakte het makkelijk om te ranken.

Vandaag is inhoud veel beter, en veel online bedrijven hebben blogs die ze gebruiken om waarde toe te voegen aan hun site en hoger te scoren op Google.

Het is niet gemakkelijk om met goede inhoud te komen, maar het goede nieuws is dat je je inhoud niet altijd helemaal opnieuw hoeft te maken. U kunt piggyback uit van wat anderen hebben gemaakt, maar gewoon meer waarde toe te voegen en maak uw stuk van de inhoud meer diepgaande.

Waar het op neerkomt is dat je inhoud een probleem moet oplossen of een oplossing moet bieden voor wat de lezer naar je post brengt. Als dat niet het geval is, zullen ze snel wegklikken van uw pagina, en Google vertellen dat uw stuk inhoud niemands probleem oplost.

Backlinks van dit soort pagina's met kwalitatieve content scoren ook hoger dan van andere pagina's. Een service die je kan helpen bij het vinden van goede content met kwalitatieve backlinks is LinkTastic, een Nederlandse software tool voor marketeers.

Intentie van de gebruiker

Google legt veel nadruk op de intentie. Het wil begrijpen waar de zoeker naar op zoek is als hij iets in de zoekbalk typt.

  • Willen ze iets weten?
  • Proberen ze iets te kopen?
  • Zijn ze aan het window shoppen?

Als de maker van de inhoud, moet je dit ook begrijpen. Je kunt niet een stuk inhoud over de "beste ijsvissen hengels" en target "baars vissen" als uw primaire zoekwoord. Het heeft geen zin omdat mensen geen ijsvishengels gebruiken om in de kou op zeebaars te vissen. U geeft dus niet het juiste antwoord op de vraag, en Google zal dat weten.